Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen over: Algemeen
Ik heb tijdens het tanken de melding gekregen “U kan tanken tot €375?”
Wanneer je een betaalkaart gebruikt om via de terminal van een tankstation de pomp vrij te zetten wordt er een bedrag gereserveerd op je rekening omdat het te betalen bedrag nog niet gekend is. Dat bedrag kan je vergelijken met een waarborgsom (ook wel pre-authorisatie genoemd). Dit is zo op elk tankstation in Europa en in navolging van de Europese wetgeving.
Het bedrag kan maximaal €375 zijn, maar in geen geval wordt er €375 afgerekend. Van zodra je de tankbeurt beëindigd gaat het gereserveerde bedrag terug worden vrijgegeven en wordt je rekening gedebiteerd met het exacte bedrag van je tankbeurt. Normaal gezien duurt dit enkele minuten. Indien het toch langer zou duren kan je steeds contact opnemen met je bank zodat ze dit terug kunnen vrijgeven. Wij reserveren dit bedrag niet en kunnen dit dus ook niet vrijgeven.
Ik denk tekens van Skimming te hebben gezien op één van de stations, wat nu?
Indien je denkt dat er een geval van skimming of fraude plaats vindt op onze stations gelieve ons dan zo snel mogelijk te verwittigen, zo kunnen we dit meteen nakijken. Je kan hiervoor bellen naar 03 889 89 89, ons mailen of op de site een berichtje achterlaten.
Waar kan ik ergens mijn facturen online terugvinden
Om je facturen te downloaden kan je steeds terecht op “Mijn MAES“, hierop kan je alle informatie terugvinden. Heb je je login gegevens hier niet meer van? Contacteer ons even via mail of de contactpagina.
Hoe kan ik gegevens aanpassen zoals BTW-nummer, adres, bankrekeningnummer,…
Indien je BTW-nummer aangepast wordt kan je dit best altijd even laten weten, zo krijg je steeds de correcte gegevens op je factuur. Je kan dit makkelijk doen door dit even door te geven via een mailtje op info@maesmobility.be of via de contact pagina op onze website.
Bij een aanpassing van je bankrekeningnummer geef je dit best zo snel mogelijk door om geen problemen te krijgen met de domiciliëring. Zo blijft alles vlot lopen en riskeer je geen blokkering van je tankkaart. Je kan dit handig doen via een mailtje op info@maesmobility.be of op de contact pagina van MAES.
Indien je adres aangepast wordt kan je dit best altijd even laten weten, zo krijg je geen problemen wanneer je bijvoorbeeld een nieuwe kaart aanvraagt. Je kan dit zelf snel even aanpassen via MIJN MAES, of je kan dit makkelijk doen door het even door te geven via een mailtje op info@maesmobility.be of via de contact pagina op onze website.
Hoe moet ik bestellen?
Bestellen of een offerte aanvragen kan je makkelijk via de website.
Indien je wenst kan je dit ook telefonisch doen op 03 889 89 89,
Ik heb schade geleden of veroorzaakt op een tankstation, wat nu?
Je kan ons dit altijd even laten weten, wij kunnen de beelden nakijken maar kunnen deze enkel aan de politie geven. Hiervoor dien je dus een klacht neer te leggen.
Je kan ons altijd contacteren met alle informatie (foto’s schade, adres tankstations, datum & uur) en wij bekijken zo snel mogelijk wat we voor jou kunnen doen.
Ik zoek gasflessen voor BBQ, kan ik bij MAES terecht?
Bij MAES op het hoofdkantoor in Bornem kan je terecht voor allerlei soorten GAS. Neem hiervoor best even contact op via mail, contactformulier of bel even naar 03 889 89 89.
Hoe zet ik de stationfinder op mijn GSM?
Om de stationfinder op je GSM te zetten zodat je maar met 1 klik snel de applicatie kan openen kan je hier terecht.
Momenteel hebben we enkel onze stationfinder ter beschikking als online applicatie. Deze stationfinder kwam er als tijdelijke vervanging voor onze oude app, die niet meer wordt ondersteund of bijgehouden. Maar hou zeker de nieuwsbrief en onze facebook pagina in het oog! Want binnenkort krijg je meer info over onze gloednieuwe MAES app. En ondertussen kan je het dichtstbijzijnde station steeds terugvinden op de stationfinder.