Veelgestelde vragen

Hoe kunnen we je helpen?

Veelgestelde vragen over:

MAES App professionals

Kan je vanop afstand met de APP een pomp vrijzetten?

Belangrijk om te weten is dat je met het mobiel tanken ook van op afstand de pomp kan vrijzetten. Enerzijds heel gemakkelijk als je iemand van je werknemers of een collega wil laten tanken met de tankkaart van het werk. Of iemand van je kinderen, familie of vrienden staat aan een pomp en is zijn portefeuille vergeten (bewust of onbewust ). Dan kan je gewoon het station zoeken, zien welke pomp er vrij is en meteen de pomp vrij zetten.

Anderzijds moet je natuurlijk ook goed oppassen dat je niet per ongeluk een verkeerde pomp vrij zet. Stel dat je niet op het station bent, krijg je natuurlijk wel een berichtje via de app met de melding dat je niet op deze locatie bent. Zo krijg je nog een extra check voor de veiligheid!

Ik ben mijn pincode van de app kwijt. Wat nu?

Indien je de pincode van je app kwijt bent kan je best de app opnieuw installeren en registreren. Momenteel kan je de pincode niet opnieuw opvragen uit veiligheidsoverwegingen. Anders kan iedereen die toegang heeft tot je GSM gratis tanken. Handig is wel om de vingerafdruk er in te zetten zo heb je de pincode niet nodig en kan je toch veilig mobiel tanken.

Hoe moet ik een tankkaart of bankkaart verwijderen uit de app?

Indien je een tank- of bankkaart wil verwijderen ga je rechtsonderaan naar “instellingen” en daar krijg je een overzicht van alle tankkaarten. Daar kan je linksbovenaan de kaart op het vuilbakje drukken. Even bevestigen en de kaart is weg.

Moet ik een nieuw account aanmaken of kan ik deze van MIJN MAES gebruiken?

Voor de app moet je een nieuwe account aanmaken. Dit kan je al in enkele korte stappen vervolledigen en vervolgens kan je er je tankkaart aan koppelen. Voor de facturatie kijken we nog steeds naar de gegevens op “Mijn MAES”.

Waar kan ik mijn originele pincode terugvinden?

Om je tankkaart te registreren in de MAES-app, heb je de originele code van je tankkaart nodig. Deze heb je meegestuurd gekregen via de begeleidende brief toen je de kaart kreeg. Indien je deze code al eens gewijzigd hebt en je de originele niet meer hebt liggen kan je deze natuurlijk steeds opvragen via de tankkaartendienst van MAES. Let op dat je dit wel doet via een door ons gekend e-mail adres.

Kan ik overal mobiel tanken?

Mobiel tanken kan momenteel enkel op ons eigen netwerk van een 300-tal stations. Binnenkort ga je dit ook kunnen doen op heel ons tankkaartnetwerk.

Kan ik de taal van de app aanpassen?

Via instellingen, icoontje rechtsonderaan, kan je makkelijk de taal van de app aanpassen. Momenteel is de app beschikbaar in het Engels, Frans & Nederlands.

Kan ik mijn pincode van de app wijzigen?

Via instellingen, icoontje rechts onderaan, kan je de pincode wijzigen.

Your compare list

Compare
Alles verwijderen
VERGELIJK
0