Het openbaar vervoer nemen met de MAES Mobility Card

Het openbaar vervoer maakt vandaag een cruciaal onderdeel uit van onze zakelijke mobiliteit. Verplaatsingen voor het werk gebeuren lang niet meer alleen met de auto, maar ook met de tram, bus en trein, al dan niet aangevuld met een ritje met de (deel)fiets of (deel)step. Of die bonte verzameling van trein- en tramticketjes dan voor jou extra administratieve rompslomp betekent? Helemaal niet. Alle verplaatsingen met het openbaar vervoer verschijnen gewoon op één periodieke factuur, die ook mobiliteitsuitgaven zoals taxi– of parkeerkosten oplijst.

Treinticket kopen met je Mobility Card

Via de Milo-app die gekoppeld is aan de MAES Mobility Card koop je in een handomdraai je treintickets bij de NMBS. Bovendien kunnen jij en ook je medewerkers elke treinrit categoriseren. Is het een woon-werkverplaatsing, is het een verplaatsing naar een klant of hoort de rit bij nog een andere kostenpost, dan voeg je gewoon extra informatie toe. Kostennota’s en bonnetjes handmatig verwerken is met andere woorden voorgoed verleden tijd, en dat betekent een administratieve vereenvoudiging van formaat.

Van eenmalige busrit tot abonnement

Nemen jij en je werknemers de bus? Dan kunnen jullie je tickets van De Lijn rechtstreeks aanschaffen via de Milo-app – tenminste, als jullie MAES Mobility Card-houder zijn! Ook een abonnement bij De Lijn activeer en betaal je met je mobiliteitskaart. Eventuele kortingen die bepaalde steden of gemeenten aan hun inwoners cadeau doen, worden automatisch verrekend.

Brussels openbaar vervoer

Tot slot maakt de MAES Mobility Card het makkelijk om het openbaar vervoer te nemen in Brussel, inclusief de metro. Met deze mobiliteitskaart kun je namelijk terecht bij de betaalautomaten van GO en aan de loketten van Bootik en Kiosk. Werk je met de MOBIB-kaart? Dan koppel je die gewoon aan je MAES Mobility Card!

Snel navigeren:

Op de MAES site kan je heel wat belangrijke informatie terugvinden rond tankkaarten. Via onderstaande links kan je snel en makkelijk navigeren naar de pagina die je wenst!

Vind een tankstation bij je in de buurt

Kies uit meer dan 1700 tankstations waaronder MAES, ESSO, SHELL, TEXACO, G&V,…

Veelgestelde vragen

Kan ik meerdere tankkaarten voor zelfstandigen aanvragen?

Via onze website kan je makkelijk de aanvraag doen, daar kan je ook het gewenste aantal kaarten opgeven.

Hoe kan ik mijn tankkaart voor zelfstandigen blokkeren?

Een tankpas blokkeren kun je makkelijk zelf via ons portaal of gewoon via e-mail.

Hoe kan ik een extra tankkaart voor zelfstandigen aanvragen?

Een bijkomende tankkaart voor zelfstandigen kun je makkelijk zelf aanvragen via ons portaal of gewoon via e-mail.

Bestaan er verschillende soorten tankkaarten voor zelfstandigen?

Met een MAES tankkaart voor zelfstandigen profiteren jij en je personeel altijd van de beste prijs, maar als werkgever heb je de keuze uit een gewone tankkaart voor zelfstandigen en eentje met verplichte kilometerstandingave, zodat je het verbruik van je werknemers gericht kunt controleren en eventuele fraude meteen opmerkt.

Bestaan er verschillende soorten tankkaarten voor bedrijven?

Met een MAES tankkaart voor bedrijven profiteren jij en je personeel altijd van de beste prijs, maar als werkgever heb je de keuze uit een gewone tankkaart voor bedrijven en eentje met verplichte kilometerstandingave, zodat je het verbruik van je werknemers gericht kunt controleren en eventuele fraude meteen opmerkt.

Hoe kan ik een extra tankkaart voor bedrijven aanvragen?

Een bijkomende tankkaart voor zelfstandigen kun je makkelijk zelf aanvragen via ons portaal of gewoon via e-mail.

Hoe kan ik mijn tankkaart voor bedrijven blokkeren?

Een tankpas blokkeren kun je makkelijk zelf via ons portaal of gewoon via e-mail.

Ik heb een aanvraag voor een tankkaart ingediend, maar geen reactie ontvangen?

Ontvang je geen bevestigingsmail na het indienen van een online tankpasaanvraag? Controleer dan je SPAM-map. Soms komen de mails hier terecht. Heb je niets? Neem dan contact met ons op via e-mail of onze contactpagina.

Kan ik mijn tankkaart terugsturen?

Als u een vervangende kaart wilt of als u niet meer met MAES wilt tanken, hoeft u uw huidige kaart niet terug te geven. Blokkeer ze gewoon via “mijn MAES” en u kunt niet meer met de kaart tanken.

Wat zijn de stappen om een MAES Mobility Card aan te vragen?

Via dit portaal vraag je snel en eenvoudig meteen bij onze partner Xximo een MAES Mobililty Card aan!

Heb je vragen over je MMC? Stuur een e-mail naar mmc@maesmobility.be met je vragen en opmerkingen!

Hoe snel heb ik mijn MAES Mobility Card?

Wanneer we de aanvraag krijgen gaan wij hier zo snel mogelijk mee aan de slag. Van zodra je een account krijgt moet je zelf nog we de MMC aanvragen. Na deze aanvraag wordt de MMC klaargemaakt en verzonden, dit kan wel tot 2 weken duren.

Kan ik met een BTW-nummer uit het buitenland de MAES Mobility Card aanvragen?

Nee , dit kan niet. Enkel met een BTW-nummer van een in Belgisch geregistreerd bedrijf kan je een MMC aanvragen.

Kan de kilometerstand ingave uitgezet worden?

Nee , dit kan niet. Om tijd te besparen kan u wel altijd ‘ 0 (nul) ‘ ingeven bij ingave van de kilometers alvorens het tanken.

Kan ik vignetten betalen (bvb. Oostenrijk , Zwitserland) met de MMC?

Als de kaarthouder is geautoriseerd voor Parking / Toll en de betalingen fysiek worden gedaan, waarbij de afrekening op de terminal daadwerkelijk plaatsvindt op de code voor “Toll & Bridge fees”, dan kunnen deze Eurovignetten inderdaad worden aangeschaft. Via internet is dit echter niet mogelijk.

Kan ik mijn pincode aanpassen of de code overnemen van mijn bestaande (MAES) tankkaart?

U kan uw pincode zelf kiezen bij het aanvragen van de MMC via een Self Service Webapplicatie. Deze code kan en mag dus dezelfde zijn als die van een MAES tankkaart.

Wordt mijn kaart GRATIS vervangen bij verlies , diefstal of beschadiging?

Nee. Indien u uw kaart verliest of wordt gestolen dan blokkeert u best de kaart via ons portaal of door ons te contacteren. Nieuwe kaarten worden afgeleverd tegen de geldende tarieven.

Kan mijn MMC op nummerplaat gezet worden ?

Een MMC is altijd op naam en persoonlijk. Op nummerplaat is niet mogelijk en ze is ook niet overdraagbaar aan derden.

Hoe moet ik een MAES Mobility card aanvragen?

Een MMC aanvragen via dit portaal. Je wordt meteen doorgestuurd naar onze partner Xximo. Voor vragen kan je ons wel altijd contacteren via mmc@maesmobility.be.

Kan ik mijn OBU vervangen door de MMC?

Nee , dat kan niet. Je kan met de MMC wel tol betalen in Europa maar voor de kilometerheffing (rekeningrijden ) blijft een OBU sowieso nodig. Wij bieden een OBU voor enkel België aan.

Waar in Europa kan ik tanken met mijn MAES Mobility Card?

In België kan je met de MAES Mobility Card tanken op al onze eigen stations. Je vindt ze hier. Buiten België kan je in de volgende landen tanken op stations waar ze een VISA kaart accepteren:  Andorra, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

Kan de MAES Mobility Card mijn bestaande MAES tankkaart vervangen?

Afhankelijk van individuele behoeften kan dit zeker. Zoek je enkel een tankkaart waarmee je voordelig kan tanken? Dan is de MAES tankkaart de beste optie. Heb je meer mobiliteitsopties nodig? Onthoud dan dat je met de MMC dezelfde condities geniet als met onze MAES tankkaart.

Wat zijn de voordelen van een MMC?

Met een MMC doe je aan volledige kostencontrole omtrent mobiliteit. Alles wordt gecentraliseerd op 1 factuur en hierdoor hoef je geen bonnetjes meer bij te houden ( uitgezonderd restaurantbonnen).  Belgische BTW is op deze manier gemakkelijk terug te vorderen. In een tweede fase kan een mobiliteitskaart gebruikt worden voor budgetten toe te kennen aan werknemers in het kader van cafetariaplan / mobiliteitsbudget en flex plan.

Wat is het verschil tussen een MAES tankkaart en een MAES Mobility Card?

Met een mobiliteitskaart kan je o.a.  Europees tanken, elektrisch laden , tickets voor het openbaar vervoer kopen , parkingkosten betalen (ondergronds en bovengronds ) en meer…. – Kijk ook hier voor meer info.

Help, mijn MAES Mobility Card is verloren of gestolen, wat moet ik doen?

Ben je jouw MAES Mobility Card verloren of is deze gestolen? Geef deze vermissing dan direct door aan de politie en aan de MAES klantendienst. De MAES Mobility Card wordt dan onmiddellijk geblokkeerd. Het is ook mogelijk om online het verlies van je kaart te melden. Log hiervoor in op ‘Mijn MAES’ en klik op ‘verloren’ bij je gegevens en je kaart is direct geblokkeerd. De afdeling “Verloren en gestolen” is 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar.

Bel MAES:

+32 3 377 42 42.
Hierna zal direct een nieuwe MAES Mobility Card aangemaakt worden, welke zo snel mogelijk naar jou verstuurd wordt. De pincode van je nieuwe MAES Mobility Card zal niet wijzigen.

Op je MAES Mobility Card staat nu nog ons algemene nummer +32 3 889 89 89. Deze kan je op zich ook bellen, je komt dan ook rechtstreeks bij ons terecht en wordt vervolgens doorverbonden naar de tankkaartendienst. Door bovenstaand nummer te bellen kom je echter meteen bij de tankkaartendienst terecht.

Hoe kan ik een extra kaart aanvragen?

Dit kun je eenvoudig doen via de online beheermodule van de MAES Mobility Card.

Nog vragen over onze tankkaarten?

Neem gerust contact met ons op!

Your compare list

Compare
Alles verwijderen
VERGELIJK
0