Wat kan beter?

Help mee onze dienstverlening te verbeteren

We zijn benieuwd wat jullie leuk vinden aan onze producten en diensten, wat je wat tegensteekt en wat je misschien mist. Heb je iets waar je tegenaan loopt, een suggestie of opmerking, kortom, wat kan beter? Laat het ons gerust weten. Enkel met die waardevolle feedback kunnen we er samen voor zorgen dat onze producten en diensten perfect aansluiten op jouw behoeften onderweg!

Vind een tankstation bij je in de buurt

Kies uit meer dan 1700 tankstations waaronder MAES, ESSO, SHELL, TEXACO, G&V,…

Veelgestelde vragen

Ik ben lid van de gezinsbond, hoe voeg ik mijn kaart toe in de MAES-app?

Indien je lid bent van de gezinsbond, kan je je lidkaart eenvoudig toevoegen in de MAES-app. Dit doe je via instellingen –> punten sparen. Vervolgens kan je je lidkaartnummer invoeren. Nu staat je lidkaart in de MAES-app!

Hoe moet ik een tankkaart of bankkaart verwijderen uit de app?

Indien je een tank- of bankkaart wil verwijderen ga je rechtsonderaan naar “instellingen” en daar krijg je een overzicht van alle tankkaarten. Daar kan je linksbovenaan de kaart op het vuilbakje drukken. Even bevestigen en de kaart is weg.

Ik ben mijn pincode van de app kwijt. Wat nu?

Indien je de pincode van je app kwijt bent kan je best de app opnieuw installeren en registreren. Momenteel kan je de pincode niet opnieuw opvragen uit veiligheidsoverwegingen. Anders kan iedereen die toegang heeft tot je GSM gratis tanken. Handig is wel om de vingerafdruk er in te zetten zo heb je de pincode niet nodig en kan je toch veilig mobiel tanken.

Kan ik via elke bankkaart mobiel tanken?

Ja, je kan met elke bankkaart betalen in de MAES-app, zolang je de app van je bank of Payconiq op je gsm hebt staan.

Kan je vanop afstand met de APP een pomp vrijzetten?

Belangrijk om te weten is dat je met het mobiel tanken ook van op afstand de pomp kan vrijzetten. Enerzijds heel gemakkelijk als je iemand van je werknemers of een collega wil laten tanken met de tankkaart van het werk. Of iemand van je kinderen, familie of vrienden staat aan een pomp en is zijn portefeuille vergeten (bewust of onbewust ). Dan kan je gewoon het station zoeken, zien welke pomp er vrij is en meteen de pomp vrij zetten.

Anderzijds moet je natuurlijk ook goed oppassen dat je niet per ongeluk een verkeerde pomp vrij zet. Stel dat je niet op het station bent, krijg je natuurlijk wel een berichtje via de app met de melding dat je niet op deze locatie bent. Zo krijg je nog een extra check voor de veiligheid!

Kan ik mijn pincode van de app wijzigen?

Via instellingen, icoontje rechts onderaan, kan je de pincode wijzigen.

Kan ik de taal van de app aanpassen?

Via instellingen, icoontje rechtsonderaan, kan je makkelijk de taal van de app aanpassen. Momenteel is de app beschikbaar in het Engels, Frans & Nederlands.

Kan ik overal mobiel tanken?

Mobiel tanken kan momenteel enkel op ons eigen netwerk van een 300-tal stations. Binnenkort ga je dit ook kunnen doen op heel ons tankkaartnetwerk.

Waar kan ik mijn originele pincode terugvinden?

Om je tankkaart te registreren in de MAES-app, heb je de originele code van je tankkaart nodig. Deze heb je meegestuurd gekregen via de begeleidende brief toen je de kaart kreeg. Indien je deze code al eens gewijzigd hebt en je de originele niet meer hebt liggen kan je deze natuurlijk steeds opvragen via de tankkaartendienst van MAES. Let op dat je dit wel doet via een door ons gekend e-mail adres.

Welke pincode moet ik gebruiken voor de MAES app?

Je kan tijdens de registratie een pincode ingeven voor het gebruik van de app. Deze pincode mag je persoonlijke pincode zijn en hoeft niet deze van de tankkaart te zijn. Deze ga je telkens moeten ingeven, indien je niet werkt via vingerafdruk, wanneer je wil mobiel tanken. Opgepast! Zorg dat je je pincode niet vergeet, je kan deze momenteel namelijk nog niet recupereren.

Je hebt wel de originele pincode van de tankkaart nodig om de tankkaart er de eerste keer in te zetten. Indien je deze niet meer hebt, kan je deze steeds opvragen via tankkaart@maesmobility.be let op dat je dit wel doet via een door ons gekend e-mail adres (bijvoorbeld waar de facturen op komen).

Komen de gegevens van in de app automatisch mee op de factuur?

Nee, indien je graag hebt dat de nummerplaat en het voertuig ook mee op de factuur komen kan je dit instellen via MIJN MAES of neem je even contact op met de tankkaartendienst.

Moet ik een nieuw account aanmaken of kan ik deze van MIJN MAES gebruiken?

Voor de app moet je een nieuwe account aanmaken. Dit kan je al in enkele korte stappen vervolledigen en vervolgens kan je er je tankkaart aan koppelen. Voor de facturatie kijken we nog steeds naar de gegevens op “Mijn MAES”.

Kan ik mobiel tanken zonder de MAES tankkaart?

Ja hoor, via de app kan je ook je kredietkaart registreren én gebruikmaken van Payconiq & je bankapp. Hierdoor kan je genieten van alle functionaliteiten van de MAES-app, maar dan met je bankapp/Payconiq. Je kan ook punten sparen per getankte liter en deze punten omwisselen voor korting op een volgende tankbeurt.

Nog vragen over onze MAES-app?

Neem gerust contact met ons op!

Your compare list

Compare
Alles verwijderen
VERGELIJK
0