mobiliteitskaart-mobility-card-premium-tankkaart

Tanken bij MAES als particulier?

Als particulier kan je bij MAES steeds terecht op onze eigen tankstations voor een kwaliteitsvolle tankbeurt aan een scherpe prijs. Naast onze eigen 100 tankstations beheren we nog eens een kleine 200 tankstations onder de merken ESSO & SHELL. Op elke locatie staan we garant voor een mooi onderhouden station waar je steeds terecht kan voor een uitstekende prijs.

Steeds een locatie in je buurt

Wanneer je bij MAES tankt ben je zeker dat je een goede prijs krijgt en daarbovenop nog eens een kwaliteitsvol product. Als particulier tank je vaak in hetzelfde station in jouw buurt, maar ben je toch even wat verder weg dan kan je er gerust van zijn dat we er bij MAES naar streven om overal op onze stations dezelfde uitstekende service te bieden!

Tanken bij MAES kan nog makkelijker via de gloednieuwe MAES APP !

De MAES app zorgt er voor dat je makkelijk via jouw smartphone de pomp kan kiezen, de betaling uitvoeren (met bank- en tankkaart) en de tankbeurt kan starten. Je moet dan enkel nog uitstappen om de pomp in je wagen te steken.

Je krijgt in de app een overzichtje van het dichtstbijzijnde MAES tankstation waar je altijd zeker bent van een scherpe prijs. Eén druk op de knop en jouw smartphone toont je de weg!

Tenslotte ga je als particulier ook punten kunnen sparen per tankbeurt. Al deze punten zorgen voor gratis liters, gemakkelijk toch? Tank je nu al vaak bij MAES? Wel naast onze kwaliteitsvolle producten aan een scherpe prijs gaan we je nog eens gratis liters geven, wat wil je nog meer? Registreer je bankkaart in de app en begin met sparen! 

Smart Reporting

Heb je geen tankkaart maar wil je toch graag een factuur of een overzicht? Dan is Smart Reporting wel iets voor jou. Wanneer je geen tankkaart hebt en tankt met je bankkaart kan je vanaf nu ook snel en makkelijk een factuur krijgen. Gedaan dus met alle losse ticketjes en uren werk om alles in orde te brengen.

Smart Reporting kan door iedereen gebruikt worden, of je nu klant bent of niet. Je hebt hier enkel je bankkaart of kredietkaart voor nodig om je te registreren. Na de registratie ga je maandelijks een factuur via mail ontvangen. Hierin krijg je een mooi overzicht van al je transacties. Het werkt dus zoals een gewone tankkaart. Via je account kan je ook makkelijk al je transacties nakijken, kaarten toevoegen en je gegevens aanpassen.

Veelgestelde vragen

Ik heb tijdens het tanken de melding gekregen “U kan tanken tot €375?”

Wanneer je een betaalkaart gebruikt om via de terminal van een tankstation de pomp vrij te zetten wordt er een bedrag gereserveerd op je rekening omdat het te betalen bedrag nog niet gekend is. Dat bedrag kan je vergelijken met een waarborgsom (ook wel pre-authorisatie genoemd). Dit is zo op elk tankstation in Europa en in navolging van de Europese wetgeving.

Het bedrag kan maximaal €375 zijn, maar in geen geval wordt er €375 afgerekend. Van zodra je de tankbeurt beëindigd gaat het gereserveerde bedrag terug worden vrijgegeven en wordt je rekening gedebiteerd met het exacte bedrag van je tankbeurt. Normaal gezien duurt dit enkele minuten. Indien het toch langer zou duren kan je steeds contact opnemen met je bank zodat ze dit terug kunnen vrijgeven. Wij reserveren dit bedrag niet en kunnen dit dus ook niet vrijgeven.

Mijn kaart zit geblokkeerd in de automaat, wat nu?

Neem even contact op met ons en we helpen je met plezier verder.

Bij welke stations buiten MAES kan ik nog terecht met een MAES tankkaart?

Met MAES ben je zeker van een groeiend tankkaartnetwerk van nu al 1700 tankstations in de Benelux. Zelf hebben we een 300-tal stations onder eigen beheer en dit onder de kleuren MAES, OCTA+, DESIMPEL, SHELL & ESSO. Deze laatste 2 merken hebben ook stations in beheer door concullega’s. Maar je kan hier ook steeds terecht met je MAES kaart. Daarnaast kan je ook tanken bij TEXACO, G&V, PMO, FIREZONE, DE HAAN,…. Er zal altijd wel een station in je buurt zijn met de MAES tankkaart!

Hoe gebruik ik mijn tegoed bon?

Uw tegoedbon blijft 60 dagen geldig in het station van uitgifte. Om deze te gebruiken drukt u op het scherm en kiest u tanken, uw brandstof en pompnummer en daarna tegoed bon uw code ingeven en u kan  tanken

Voor het bedrag aangeven op de bon. Was u een toevallige passant neem dan contact op met ons en wij verzorgen de terugbetaling.

Waar kan ik lpg tanken?

Via onze handige stationfinder kan je makkelijk zien waar je overal terecht kan voor LPG. Gewoon filteren op het product en je krijgt de dichtstbijzijnde stations te zien

Waar kan ik petroleum tanken

Via onze handige stationfinder kan je makkelijk zien waar je overal terecht kan voor Petroleum. Gewoon filteren op het product en je krijgt de dichtstbijzijnde stations te zien

Waar kan ik gasolie tanken?

Via onze handige stationfinder kan je makkelijk zien waar je overal terecht kan voor Gasolie. Gewoon filteren op het product en je krijgt de dichtstbijzijnde stations te zien

Ik heb mijn kaart in de geldgleuf gestoken

Meestal komt uw kaart er na enkele minuten gewoon terug uit. Indien dit niet zo is dan belt u best met card stop. Uw kaart zal voor uw veiligheid geblokkeerd worden en u ontvangt een nieuwe. Onze machine zal uw kaart voor uw veiligheid onbruikbaar maken.

Het papier was op voor een ticketje te printen, wat nu?

Indien je een ticketje wou printen en het papier was op kan je ons steeds even mailen of contacteren. Wij kunnen dan voor jou het nodige doen. Geef hier ook wel zeker het station even mee zodat we dit zo snel mogelijk kunnen verhelpen voor andere klanten.

Er is geld in de automaat blijven steken, wat nu?

Graag ons dan zo snel mogelijk contacteren. Zo kunnen we zo snel mogelijk een technieker ter plaatse sturen om dit euvel op te lossen. Anders kan het ook voor de volgende klanten problemen geven. Aan de telefoon kan je dan ook meteen even je gegevens achterlaten waarmee we het kwijtgeraakte bedrag dan kunnen terugstorten.

Ik heb geld in de automaat gestoken en niet alles kunnen tanken

Héél soms kan het even foutlopen bij de betaling of bij het tanken. Indien je dit voor hebt kan je ons dit steeds even laten weten via het klachtenformulier. Daar kan je dan alle informatie achterlaten waarop wij het gaan bekijken en het bedrag mee kunnen terugstorten.

Meer tonen

Contacteer ons!

Indien je vragen hebt kan je ons steeds contacteren!